četvrtak, 26. prosinca 2013.

Tajna internet-marketing web stranica

Mnogi ljudi koji su istraživali Internet zaradu (a i oni koji nisu) su vrlo vjerojatno makar jednom naletjeli na web stranicu koja je izglednom slična ovoj:


Svima nam je poznata uvijek ista shema. Lijep dizajn, puno sličica luksuznih brodova, hotela, kuća, papirnatih novčanica visoke vrijednosti... Slijedi životna priča srednjoškolskog propalice koji je u nevjerojatna 2 mjeseca počeo zarađivati bogatstvo i to ne mičući ni malim prstom. Tu je također i uvijek prepoznatljiv obrazac za unos imena i e-maila (ili samo e-maila) sličan ovome na slici:



Postoji mnogo takvih web stranica i glavna stvar koja je mene zanimala jest uspjeh tih ljudi. Nije mi bilo jasno na koji način se na internetu dođe do tolike sume. Bilo mi je sumnjivo pa sam provjerio.
Naletjevši na jednu takvu web stranicu, upisao sam svoj e-mail. Privukao me tekst u kojem je pisalo da ću na e-mail dobiti besplatnu e-knjigu o tome kako je osnivač te web stranice počeo zarađivati bogatstvo na internetu (također prepoznatljiva odlika ovakvih web stranica).

No, zašto na e-mail? Ukoliko je njemu u cilju pomoći ljudima (kako je bilo napisano na samoj web stranici), zašto nije jednostavno e-knjigu objavio na internetu? No dobro, nije mi bio problem dati e-mail stoga sam to i učinio. I zaista, nakon par minuta na e-mail mi je došla e-knjiga od 30-ak stranica u kojoj je bio opisan put osnivača od nule pa do astronomske cifre koju zarađuje na internetu. No sad je priča već bila drukčija. Odjednom mi je za zaradu trebala dobra ideja, nešto kapitala, znanje, mnogo vremena... U suštini-totalna suprotnost od onoga što je bilo obećavano na samoj web stranici. E-knjiga me nije nešto obrazovala, niti sam je doživio pretjerano korisnom. Nakon par dana primijetio sam da se moj e-sandučić počeo puniti raznim porukama s ranije navedene web stranice. Sve poruke su mahom nudile čudotvorne programe, e-knjige i savjete s kojima 'sigurno' možemo zaraditi, ali sve to je koštalo. I tako iz dana u dan stizale su nove poruke.

Nakon svega ovoga se postavlja pitanje: Koja je korist od tih poruka i zašto se šalju?

Odgovor je vrlo jednostavan. Iz činjenice da su mnogi ljudi 'sletjeli' na tu web stranicu, možemo zaključiti da je ista vrlo popularna. Uzmimo da dnevno na tu web stranicu dođe 1000 ljudi i neka samo 10% odluči dati svoj e-mail (iako je u stvarnosti taj postotak puno veći). To je 100 novih e-mailova na dan. Zasad nije loše, no kada tu brojku pomnožimo s 30 dana u mjesecu dobijemo broj od 3000 e-mailova, a sve su to ljudi koji strašno žele zaraditi na internetu. Imajte na umu da je brojka e-mailova u stvarnosti puno veća (i po nekoliko milijuna) no mi ćemo se bazirati na broju od 3000.

Sljedeći korak osnivača je da pronađe neki proizvod koji će promovirati (čitaj: prodavati) te za to dobiti određen postotak od cijene proizvoda . To može učiniti na poznatim portalima kao što su Clickbank i Comission Junction.
Nakon toga sve što treba jest sastaviti zanimljivu i privlačnu e-mail poruku u koju će uključiti link prema proizvodu te odaslati e-mailove. Time je njegov posao završen.

Matenatika koja se događa u pozadini je i više nego zanimljiva. Uzmimo da 50% ljudi zanemari e-mail. Ostali smo s 1500 potencijalnih kupaca. Uzmimo da samo 25% od tih 1500 kupi proizvod što je samo 12,5% od početnog broja i neka promotor po svakoj prodaji zaradi 30 kn. Na kraju smo ostali sa sumom od 11250 kn, što uopće nije loše obzirom da je prodavač samo pronašao proizvod i poslao e-mailove. Ako još uzmemo u obzir da je broj potencijalnih kupaca mnogo veći, proizvodi skuplji i mnogo ih je više onda dolazimo do lijepe dnevne svotice.

Da zaključimo. Ovakve web stranice nisu namijenjene da pomognu vama nego sebi (iako postoje vrlo rijetke iznimke). Obećavaju mnogo, a na kraju koriste vas kao svoj izvor prihoda. Ne nasjedajte na svašta nego uvijek provjerite prije nego što nekome date svoj e-mail ili nešto kupite.

Bitna napomena!
Na mnogim blogovima, pa tako i na ovome, postoji obrazac za unos e-maila (desno-gore). No taj obrazac služi tome da vi kao čitatelji lakše pratite moje članke, stoga vam oni novi automatski stižu u vaš e-sandučić pa vi ne morate ni prstom maknuti. To je bitna razlika jer na većini blogova skupljanje e-mailova je u svrhu povezivanja s čitateljskom publikom, a ne u svrhu zgrtanja novca.

Sve primjedbe i komentari su dobrodošli :)

Nema komentara:

Objavi komentar